[ Pobierz całość w formacie PDF ]

Aącki  zatrudn. tam lekarz, Przesławski  literat młpl.)
II
O dramacie i scenie  teoretyczne podsum. poglądów na dramat, manifest
sÄ… postaci realistyczne (o normalnej motywacji psychol.) i inne:
1
modern.-symbol. teatru eur.; waga dramatu ibsenowskiego (psychika
personifikacje konfliktów wewn. (metoda Ibsena), rozszczepienie boh.
boh.; poszukiw. nowych śr. wyrazu; reforma stylu gry aktorskiej,
na 2 postaci sceniczne reprezent. przeciwst. aspekty przeżyć (Zdżarski
poszukiw. naturalności i prostoty, aktor ma się utożsamić z boh.,
= uosob. wyrzutów sumienia Mlickiego; àð dialog zamiast monologu
przeżywać rolę); teatr = wielka sztuka (nie pusta rozrywka), ważna rola
wewn.); opisał to w O dramacie i scenie (drugi boh. uosabia problemy
w życiu kultur. społeczeństwa; widz ma być twórczym
pierwszego, powst. projekcja walki wewn., konflikt; nowa postać
współuczestnikiem, interpr. i dopowiadać wydarz.
wygląda jak normalny boh. sceniczny, np. Zdżarki staje się też
konkurentem o rękę Olgi)
Moi współcześni: przytacza pochlebne opinie o Dla szczęścia i Runie;
pisze o Strindbergu (dramat Panna Julia i towarzysz. jej przełom.
manifest nt. dramatu i teatru współcz.)
polemika z mieszcz. komediÄ… obyczajowÄ…, reforma teatru pl.
VII. Polski poete maudit
duża rola w życiu kulturalnym, ale niewielka ranga art. (prawie
grafoman)
model pisarza-dekadenta, char. twórczości zw. ze stylem życia i
propagowaniem go (siła osobowości) [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • natalcia94.xlx.pl